Zpět na úvodní stránku

Strakonický pivovar ve světle důkazů a faktů – 5. část, aneb proč stále klesá výstav piva

2.10.2017. Výstav strakonického pivovaru klesá především proto, že pro pivovar je slovo marketing sprosté a hlavně neznámé slovo. V roce 2014, kdy se Strakonická Veřejnost ujala moci, měl pivovar DUDÁK výstav 62 427 hektolitrů piva. O rok později v roce 2015, přes sliby, proklamace, očekávání a pomluvy předchůdců, klesl výstav na 60 344 hektolitrů. V roce 2016 výstav spadl dokonce na 57 624 hektolitrů. Nový předseda představenstva Rudolf Oberfalcer dokázal místo obratu k lepšímu pouze to, že nyní můžeme s obavami očekávat hospodářský výsledek pivovaru za rok 2017. Na několika příkladech si nyní ukážeme některé konkrétní marketingové prohřešky strakonického pivovaru, které ho táhnou ke dnu.

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 1 – VÁCLAVSKÁ POUŤ 2017

Začít můžeme nejnovějším příkladem. Pivovar připravil pouťový Václavský jantarový ležák. Zmínka o něm byla pouze na facebooku pivovaru a města. Pomiňme skutečnost, že webové stránky města o něm mlčí. Velmi amatérská až diletantská je ale skutečnost, že strakoničtí občané a návštěvníci poutě nesměli vědět, kde se bude speciální pivo čepovat. Skutečnost, že třeba hodně lidí právě za speciálními pivy jezdí na výlety, to je strakonickému pivovaru věc naprosto neznámá. Proč nemohla být informace o místech, kde bude nové pivo čepováno zveřejněna jak ve Strakonicích, tak v rámci marketingu na pouť v jiných částech republiky? Speciální pivo by jistě přilákalo nejednoho fajčmekra. Informace „Ochutnat ho můžete v točené podobě o tomto víkendu a pouze ve Strakonicích. Tak ať chutná…“ skutečně pro úspěšný prodej nestačí.

Jedna z mála reklam na speciální pouťové pivo – facebook strakonického pivovaru

Foto 1: Jedna z mála reklam na speciální pouťové pivo – facebook strakonického pivovaru

Jedna z mála reklam na speciální pouťové pivo – facebook města Strakonice

Foto 2: Jedna z mála reklam na speciální pouťové pivo – facebook města Strakonice

Problémem Václavské poutě byla i nemožnost dopátrat se přímo na místě, kde vlastně nové speciální pivo točí. Na některých stáncích s DUDÁKEM o něm vůbec ani nevěděli. Pátrání v restauracích dopadlo katastrofálně. Redakci magazínu iStrakonice.cz se nepodařilo najít ani jednu restauraci, kde by se tzv. „jantarové“ pivo točilo. Namátkou můžeme z těch větších zkoumaných uvést Sokolovnu, Jiskru, Melodii nebo Hvězdu. Výsledek je zřejmý. Pivovar se asi chtěl pochlubit dalším speciálem, ovšem nechtěl riskovat finanční propad. Proto ho uvařil pouze velmi málo a téměř se zdržel jeho propagace.

A ještě poznámka ke kvalitě nového speciálu. Dá se shrnout do jedné věty, stejně jako další speciály sládka Dušana Krankuse. Vezme se běžné pivo, něco se do něho přidá a hlavně – dodá se mu více hořkosti. Kvalita piva nebyla na pouti ale stejně důležitá. Ne každý ho totiž našel.

Hledat Václavský ležák bylo na pouti obtížným úkolem – ani obsluha některých stánků s DUDÁKEM nedokázala poradit

Foto 3: Hledat Václavský ležák bylo na pouti obtížným úkolem – ani obsluha některých stánků s DUDÁKEM nedokázala poradit

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 2 – NENÍ JASNÉ, KDO VŮBEC PIVOVAR ŘÍDÍ

Po odchodu ředitele pivovaru Marka Pohanky v březnu 2017 do Staropramenu nikdo neví, kdo vlastně pivovar řídí. Je to sládek Dušan Krankus nebo představenstvo pod vedením Rudolfa Oberfalcera, anebo nový obchodní ředitel Martin Man? V normálním obchodním světě se nejdříve vybere generální ředitel a až on sám si doplní tým, se kterým bude spolupracovat. Ve Strakonicích by to byl ovšem problém. Předseda Oberfalcer se sládkem Krankusem by totiž přišli o hračku a pocit důležitosti. Proto raději pivovar řídí všichni „důležití“ dohromady, ve skutečnosti ho ale neřídí nikdo. Nikdo, kdo by rozdával jasné strategické úkoly a kdo by koordinoval veškeré procesy v pivovaru. Mimochodem, víte jaké zájmy má uvedeny nový obchodní ředitel na svém profilu na personální síti linkedin? Na prvním místě Pivovary Staropramen s.r.o. Má snad Martin Man dokončit převod strakonického pivovaru pod Staropramen?

Mezi hlavní zájmy nového obchodního ředitele strakonického pivovaru Martina Mana patří Pivovary Staropramen s.r.o.

Foto 4: Mezi hlavní zájmy nového obchodního ředitele strakonického pivovaru Martina Mana patří Pivovary Staropramen s.r.o.

 

Martin Man nastoupil do pivovaru jako obchodní ředitel 2.5.2017 a dodnes ho nikdo nezveřejnil ani na webových stránkách pivovaru

Foto 5: Martin Man nastoupil do pivovaru jako obchodní ředitel 2.5.2017
a dodnes ho nikdo nezveřejnil ani na webových stránkách pivovaru

Není náhodou cílem současného dění ve Strakonicích spojit strakonický pivovar se Staropramenem? Ilustrační fotomontáž.

Foto 6: Není náhodou cílem současného dění ve Strakonicích spojit
strakonický pivovar se Staropramenem? Ilustrační fotomontáž.

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 3 – MEDOVÉ PIVO 2016, DUDÁK SVÁTEČNÍ MEDOVÝ SPECIÁL

Sváteční medový speciál je příkladem, jak zkazit dobrý záměr. Nebudeme hodnotit kvalitu piva, to necháme na webu pivnici.cz. Čtenář si nyní možná řekne, že se jedná pouze o názor jedné skupiny lidí. Ano, ovšem podobných názorů na strakonické medové pivo existuje více a nesmí se zapomínat, že znalci piva právě podobné specializované weby vyhledávají, tvoří a jsou jimi ovlivňováni. A když se dobré jméno pivovaru jednou pokazí, jenom těžko se v dnešní velké konkurenci pivovarů napravuje.

Pojďme ovšem k marketingu svátečního medového piva. Reklama byla minimální, prodávat se začalo až 5.12.2016. Slavnostní zahájení Adventu městem Strakonice ale proběhlo již 27.11.2016. Na tak velkém shromáždění lidí byla tedy výtoč 0 hektolitrů. Konkurenční adventní trhy Pod Rumpálem pořádané Muzeem středního Pootaví Strakonice se uskutečnily ve dnech 2. až 4.12.2016. Výtoč medového piva tedy i zde byla 0 hektolitrů. Navíc uražené město, tedy Strakonická Veřejnost se svými kolaboranty, bojkotovalo Advent pořádaný muzeem. Proto se také na jejich adventní akci nevytočilo vůbec žádné strakonické pivo. Již za toto měli být předseda představenstva Rudolf Oberfalcer s tehdejším ředitelem Markem Pohankou vyhozeni z pivovaru tzv. na hodinu. Směšná potom byla omluva pivovaru v podobě omluvného perníčku. Asi jen málokdo se již diví, proč výtoč strakonického piva stále klesá.

Reklama na sváteční medový speciál – marketingově nezajímavá s vybledlými nepřitažlivými barvami

Foto 7: Reklama na sváteční medový speciál – marketingově nezajímavá
s vybledlými nepřitažlivými barvami

Město jako vlastník pivovaru na svých adventních trzích vůbec sváteční medový speciál neprodávalo

Foto 8: Město jako vlastník pivovaru na svých adventních trzích
vůbec sváteční medový speciál neprodávalo

Adventní trhy Pod Rumpálem pořádané Muzeem středního Pootaví Strakonice byly ze strany města a strakonického pivovaru bojkotovány – neprodávalo se na nich vůbec žádné strakonické pivo. Navíc město si z ješitnosti nakonec vymínilo, že se na oficiální plakáty muzea musely dolepit přelepky s informací, že „Prostory hradního areálu zapůjčilo zdarma město Strakonice“. Ješitné vedení města bylo spokojeno a vůbec jim nevadilo, že bojkotem adventních slavností poškozují strakonický pivovar.

Foto 9: Adventní trhy Pod Rumpálem pořádané Muzeem středního Pootaví Strakonice byly ze strany města a strakonického pivovaru bojkotovány – neprodávalo se na nich vůbec žádné strakonické pivo. Navíc město si z ješitnosti nakonec vymínilo, že se na oficiální plakáty muzea musely dolepit přelepky s informací, že „Prostory hradního areálu zapůjčilo zdarma město Strakonice“. Ješitné vedení města bylo spokojeno a vůbec jim nevadilo, že bojkotem adventních slavností poškozují strakonický pivovar.

K pozdě distribuovanému pivu dával strakonický pivovar perníček s nápisem „Pozdě, zato medový :-)“ – zoufalý krok pivovaru již ale k lepší výtoči rozhodně nepomohl

Foto 10: K pozdě distribuovanému pivu dával strakonický pivovar perníček s nápisem
„Pozdě, zato medový :-)“ – zoufalý krok pivovaru již ale k lepší výtoči rozhodně nepomohl

Hodnocení piva Dudák Sváteční medový speciál autora sládka Dušana Krankuse na specializovaném pivním webu pivnici.cz

Foto 11: Hodnocení piva Dudák Sváteční medový speciál autora sládka Dušana Krankuse na specializovaném pivním webu pivnici.cz

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 4 – PRODEJ PIVA V HYPERMARKETECH A ZIMNÍ SOUTĚŽ 2017

Spotřebitelská soutěž strakonického pivovaru probíhala v termínu od 1.1.2017 do 31.3.2017 na území České republiky. Výhercem se stával šťastlivec, který našel na vnitřní straně korunkového uzávěru černou siluetu Dudáka. Výhrou byla basa 20 ks 0,5 l lahve DUDÁK Švanda světlé výčepní pivo, DUDÁK 11 světlý ležák, DUDÁK Premium světlý ležák – dle barvy postavy DUDÁKA na korunce (zelený dudák – DUDÁK Švanda, červený dudák – DUDÁK 11, zlatý dudák – DUDÁK Premium).

Podle jednoho zdroje (pouze jednoho) ovšem skutečnost byla taková, že výherní víčka se údajně měla nacházet jenom na jednom druhu piva. V té době se již strakonické pivo také prodávalo v některých hypermarketech a supermarketech. Tam uvedená soutěž mohla posloužit jako skvělý marketingový tahák. Opak se stal ovšem pravdou, v hypermarketech a supermarketech se o soutěži nesmělo mluvit. Opět promarněná příležitost.

Spotřebitelská soutěž strakonického pivovaru mohla posloužit jako skvělý marketingový nástroj zaměřený na zvýšení prodeje piva – v hypermarketech a supermarketech se sice DUDÁK prodává, nesmí se mu ale tam ani nikde v okolí prodeje dělat reklama

Foto 12: Spotřebitelská soutěž strakonického pivovaru mohla posloužit jako skvělý marketingový nástroj zaměřený na zvýšení prodeje piva – v hypermarketech a supermarketech se sice DUDÁK prodává,
nesmí se mu ale tam ani nikde v okolí prodeje dělat reklama

Předseda představenstva Rudolf Oberfalcer lže, když tvrdí, že se pivovar neúčastní slevových akcí ve velkých obchodech. Zde je důkaz – DUDÁK Švanda za 6,90 Kč v Kauflandu.

Foto 13: Předseda představenstva Rudolf Oberfalcer lže, když tvrdí,
že se pivovar neúčastní slevových akcí ve velkých obchodech.
Zde je důkaz – DUDÁK Švanda za 6,90 Kč v Kauflandu.

Prodávat pivo v akci za 6,90 Kč není marketingový prohřešek sám o sobě. Prodávat ho ale za cenu 6,90 Kč v oblastech, kde nikdo DUDÁKA nezná bez jakékoliv podpůrné marketingové kampaně, to je čistá charita a diletantství ukazující na velmi nízké obchodní znalosti a zkušenosti předsedy představenstva pivovaru Rudolfa Oberfalcera. Například v Kauflandu se Strakonické pivo dostalo s cenou na úroveň piva Ambrosius před slevou, což je ta nejnižší kvalitativní kategorie piva, kterou si lze vůbec představit. Lidé sice levné pivo kupovali, po jeho zdražení ale plynule přešli na jiný zlevněný konkurenční sortiment. K pivu DUDÁK ze Strakonic díky nulové reklamě žádný vztah nezískali.

Pivo Ambrosius z Kauflandu – asi ta nejnižší pivní kategorie před slevou za 6,90 Kč

Foto 14: Pivo Ambrosius z Kauflandu – asi ta nejnižší pivní kategorie před slevou za 6,90 Kč

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 5 – PRODEJ DÁRKOVÉHO BALENÍ STRAKONICKÉHO PIVA

Redakce magazínu iStrakonice.cz potřebovala koupit v neděli 4.12.2016 dárkové balení piv. Ve Strakonicích to ani v takový čas nebyl vůbec žádný problém. Nabízely se sady od mnoha pivovarů. V ani jednom otevřeném obchodě ale nebylo možné sehnat dárkové balení toho strakonického. Proto jsme v 13:52:45 hod. zakoupili „Vánoční výběr sládka“ z produkce pivovaru Lobkowicz. Kdyby nebyl předsedou představenstva strakonického pivovaru Rudolf Oberfalcer, asi bychom se divili, jak může vůbec existovat tak neschopný pivovar, který své prodejní místo přenechává i ve svém městě konkurenci. U Rudolfa Oberfalcera ovšem nějaké obchodní a řídící kvality asi očekávat nemůžeme.

Zakoupené Vánoční balení – Platan 11 %, Ježek 11 %, Páter 11 %, Kounic 11 %, Rychtář Premium, Klášter Premium a Vévoda 11 %. Všechna tato piva patří do pivovarské skupiny Pivovary Lobkowicz a.s. Ve Strakonicích zakoupit dárkové balení místního pivovaru možné nebylo.

Foto 15: Zakoupené Vánoční balení – Platan 11 %, Ježek 11 %, Páter 11 %, Kounic 11 %, Rychtář Premium, Klášter Premium a Vévoda 11 %. Všechna tato piva patří do pivovarské skupiny Pivovary Lobkowicz a.s. Ve Strakonicích zakoupit dárkové balení místního pivovaru možné nebylo.

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 6 – ZELENÉ PIVO 2016

Strakonický pivovar prodával na Velikonoce svůj míchaný nápoj na bázi piva – Velikonoční zelené. A jak bývá ve Strakonicích zvykem, nikde se nesmělo uveřejnit, kde se bude prodávat. Tedy až do doby, kdy na problematiku upozornil dne 20.3.2016 magazín iStrakonice.cz v článku „Senzační pivovarské odhalení ve Strakonicích – tajemství odkryto!“.

Dne 21.3.2016, o den později, publikoval seznam míst čepujících zelený nápoj na bázi piva strakonický pivovar a dne 22.3.2016 tak učinil facebook města. Oba subjekty ke zveřejnění seznamu přistoupily až po naší kritice. Pochvalu nečekáme, již jsme si zvykli, že nás současné vedení využívá jako informační zdroj k tomu, aby napravilo své diletantské kousky. Skoro to vypadá tak, že když Strakonická Veřejnost a tisková mluvčí Markéta Bučoková přijdou ráno do práce, shlédnou nejdříve iStrakonice.cz a hned ví, jakou budou mít ten den náplň práce – tedy, jaké průšvihy je čekají na žehlení a napravování.

Co se týká obou zveřejněných seznamů, jsou dokonalým příkladem kroků, za které by zástupci pivovaru i města dostali v obecné škole tak akorát pár facek. Některé hospody, kde zelené čepováno bylo, v seznamu chyběly. Zájemci v nich na druhou stranu našli hospody, kde zelené čepováno vůbec nebylo – a nebylo jich v obou případech zrovna málo. Vrcholem hlouposti pak bylo zveřejnění hospody, kde se nečepovalo zelené ze Strakonic vůbec. Hospoda navíc čepovala zelené pivo konkurenčního pivovaru, a to Velikonoční Krasličák pivovaru Lobkowicz. Přesněji, šlo o speciální výrazně plné 14 % pivo s jemnou hořkostí. Proč strakonický pivovar dělá reklamu hospodě, kde čepují konkurenci? A ještě drobnost. Jinde na Velikonoce čepují zelené pivo, ve Strakonicích pak nápoj na bázi piva. Kdo asi na trhu uspěje lépe?

Facebook města Strakonice lákal například do Cotton Baru v Českých Budějovicích – tam se ale čepovalo zelené pivo konkurenčního pivovaru Lobkowicz. Lákal rovněž do restaurace Pouzar na Zimním stadionu – tam se zelený strakonický nápoj jako mnohde jinde ale nečepoval

Foto 16: Facebook města Strakonice lákal například do Cotton Baru v Českých Budějovicích –
tam se ale čepovalo zelené pivo konkurenčního pivovaru Lobkowicz.
Lákal rovněž do restaurace Pouzar na Zimním stadionu –
tam se zelený strakonický nápoj jako mnohde jinde ale nečepoval

Restaurace Pouzar na Zimním stadionu – tam se zelený strakonický nápoj jako mnohde jinde nečepoval

Foto 17: Restaurace Pouzar na Zimním stadionu –
tam se zelený strakonický nápoj jako mnohde jinde nečepoval

 Cotton Bar v Českých Budějovicích – tam se čepovalo zelené pivo konkurenčního pivovaru Lobkowicz

Foto 18: Cotton Bar v Českých Budějovicích –
tam se čepovalo zelené pivo konkurenčního pivovaru Lobkowicz

Výčep Cotton Baru v Českých Budějovicích jasně dokazuje, že dělat reklamu tomuto zařízení v rámci strakonického pivovaru je hloupost a diletantství 

Foto 19: Výčep Cotton Baru v Českých Budějovicích jasně dokazuje,
že dělat reklamu tomuto zařízení v rámci strakonického pivovaru je hloupost a diletantství

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 7 – ČEPOVÁNÍ NA OSLAVÁCH 650 LET MĚSTA BYLO SVĚŘENO AGENTUŘE

Strakonický pivovar se pochlubil prodejem piva na oslavách 650. výročí města. Čím se již ovšem nepochlubil je skutečnost, kam směřovaly zisky z jeho prodeje. Jelikož podle Strakonické Veřejnosti asi nikdo z městského pivovaru neumí pivo čepovat a prodávat, musela proto DUDÁKA během výročních oslav čepovat agentura Live Production z Tábora. Ta rovněž určovala ceny, za které se pivo prodávalo zákazníkům. Jednoduše řečeno, pivo se čepovalo přes prostředníka. Nebylo by přitom lepší, když by si strakonický pivovar čepoval a prodával pivo sám? Anebo, nebylo to náhodou proto, aby se zisk z prodeje piva lidově řečeno „ulil“ přes prostředníka pro někoho ze Strakonic? A co to je vůbec za agenturu Live Production z Tábora? Má vůbec nějakou oficiální registraci? A jak to, že pivo ve Strakonicích během oslav zdražilo tak, že stálo 30 a 35 Kč? Je pravdou, že zdražení v celém městě bylo řízeno kvůli větším ziskům přímo z radnice? Otázek je více, než odpovědí. Foto facebook města Strakonice.

Oslava Strakonic a občané města si museli kupovat drahé pivo, u kterého zisky inkasovala neznámá agentura z Tábora

Foto 20: Oslava Strakonic a občané města si museli kupovat drahé pivo,
u kterého zisky inkasovala neznámá agentura z Tábora

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 8 – PIVOVAR SI VZAL 10 MILIONOVÝ ÚVĚR

„Strakonický Dudák, jediný český pivovar ve vlastnictví města, otevře síť značkových prodejen vlastních lahvových piv. První vznikne přestavbou provizorního stánku, který stojí u vstupu do pivovaru. Jeho rekonstrukce začne koncem srpna a bude stát přes čtyři miliony korun. ČTK to dnes řekl sládek Dušan Krankus.“ Zdroj: agris.cz / „Společnost DUDÁK – Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. požádala o poskytnutí bankovního úvěru na investice do výrobního zařízení a na stavbu nového prodejního stánku v prostorách pivovaru. Tento úvěr byl 10.4.2017 připsán na účet společnosti. Výše úvěru činí 10 mil. Kč.“ Zdroj: Výroční zpráva pivovaru 2016.

Není zde náhodou něco divného? Proč je rozdíl 6 milionů Kč? Na co bude oněch 6 milionů použito? To neví ani zastupitelé města, natož jeho občané. Vedení města navíc staví naprostou hloupost. Nová vstupní hala s prodejnou výstav piva nezvýší. Potřebnější by bylo postavit u pivovarského areálu vlastní pivovarskou prodejnu s restaurací, jako má třeba pivovar Starobrno.

Pivovarská restaurace Starobrna – touto cestou se měly vydat i Strakonice. Stavět se Strakonicích pouze novou vstupní halu s prodejnou za více než 4 miliony je naprostý nesmysl.

Foto 21: Pivovarská restaurace Starobrna – touto cestou se měly vydat i Strakonice. Stavět se Strakonicích pouze novou vstupní halu s prodejnou za více než 4 miliony je naprostý nesmysl.

  • PŘÍKLAD ČÍSLO 9 – NEJVĚTŠÍ TRAGEDIE PRO STRAKONICKÝ PIVOVAR – RADNÍ RUDOLF OBERFALCER

Článek „R. Oberfalcer: Musí nastat fáze navýšení produkce piva“, Týdeník Strakonicko, č. 5, 3.2.6016, str. 2 a 3. Rudolf Oberfalcer: „Nyní by měla nastat fáze navýšení výstavu pivovaru a tím i tržeb v návaznosti na setrvalém zlepšování kvality našich výrobků. Rada opět kolektivně usoudila, že tím, kdo by tomuto měl výrazně napomoci, bude sládek pivovaru pan Krankus, který svou odborností a znalostí trhu bude zárukou úspěšnosti při dosažení těchto nových cílů. Proto od rady dostal důvěru a byl jmenován členem představenstva.“ Dotaz Týdeníku Strakonicko: „Jste přesvědčen, že vám se z pozice předsedy představenstva, samozřejmě s pomocí nového člena, sládka Dušana Krankuse, podaří zvýšit výstav piva?“ Rudolf Oberfalcer: „Udělám pro to, a věřím, že celé představenstvo, dozorčí rada, ředitel a všichni zaměstnanci, maximum, to mi můžete věřit.“.

Článek „Strakonický pivovar Dudák zažil o víkendu nejúspěšnější akci roku“, nase-voda.cz, 31.8.2017. „Téměř 25 000 piv (250 sudů, 125 hektolitrů) z portofolia Měšťanského pivovaru DUDÁK Strakonice se vypilo během oslav 650 let od založení města Strakonice“… „Z tohoto pohledu se jednalo o nejúspěšnější akci, která se během tohoto roku ve Strakonicích uskutečnila. Také díky tomu je letošní výstav pivovaru na stejné úrovni jako ve stejném období minulého roku.“.

Je dobré, že strakonický pivovar na oslavách prodal hodně piva. Jen ale pro srovnání. Za dobu trvání třídenních slavností bylo vytočeno 125 hl piva. Oproti tomu na jednodenních slavnostech Svijanského piva dne 15.7.2017 se vypilo 55 tisíc půllitrů piva, což je 27 500 litrů, a to je 275 hl. Tedy o 150 hl více s tím, že Svijany měly ten den na akci horší počasí. Možná by strakonickému pivovaru neuškodilo, kdyby se porovnával s těmi lepšími.

Strakonický pivovar možná nevědomky přiznal, že za 8 měsíců roku 2017 je na tom s výstavem piva stejně mizerně, jako v roce 2016. Ono ale říct „stejně jako loni“ zní lépe, než „zase blbě“…

Ten, co táhne strakonický pivovar ke dnu. Radní a předseda představenstva strakonického pivovaru Rudolf Oberfalcer

Foto 22: Ten, co táhne strakonický pivovar ke dnu. Radní a předseda představenstva strakonického pivovaru Rudolf Oberfalcer

Karel Janský

Obsah fotografií: Foto 1 – Jedna z mála reklam na speciální pouťové pivo – facebook strakonického pivovaru; foto 2 – Jedna z mála reklam na speciální pouťové pivo – facebook města Strakonice; foto 3 – Hledat Václavský ležák bylo na pouti obtížným úkolem – ani obsluha některých stánků s DUDÁKEM nedokázala poradit; foto 4 – Mezi hlavní zájmy nového obchodního ředitele strakonického pivovaru Martina Mana patří Pivovary Staropramen s.r.o.; foto 5 – Martin Man nastoupil do pivovaru jako obchodní ředitel 2.5.2017 a dodnes ho nikdo nezveřejnil ani na webových stránkách pivovaru; foto 6 – Není náhodou cílem současného dění ve Strakonicích spojit strakonický pivovar se Staropramenem? Ilustrační fotomontáž.; foto 7 – Reklama na sváteční medový speciál – marketingově nezajímavá s vybledlými nepřitažlivými barvami; foto 8 – Město jako vlastník pivovaru na svých adventních trzích vůbec sváteční medový speciál neprodávalo; foto 9 – Adventní trhy Pod Rumpálem pořádané Muzeem středního Pootaví Strakonice byly ze strany města a strakonického pivovaru bojkotovány – neprodávalo se na nich vůbec žádné strakonické pivo. Navíc město si z ješitnosti nakonec vymínilo, že se na oficiální plakáty muzea musely dolepit přelepky s informací, že „Prostory hradního areálu zapůjčilo zdarma město Strakonice“. Ješitné vedení města bylo spokojeno a vůbec jim nevadilo, že bojkotem adventních slavností poškozují strakonický pivovar.; foto 10 – K pozdě distribuovanému pivu dával strakonický pivovar perníček s nápisem „Pozdě, zato medový :-)“ – zoufalý krok pivovaru již ale k lepší výtoči rozhodně nepomohl; foto 11 – Hodnocení piva Dudák Sváteční medový speciál autora sládka Dušana Krankuse na specializovaném pivním webu pivnici.cz; foto 12 – Spotřebitelská soutěž strakonického pivovaru mohla posloužit jako skvělý marketingový nástroj zaměřený na zvýšení prodeje piva – v hypermarketech a supermarketech se sice DUDÁK prodává, nesmí se mu ale tam ani nikde v okolí prodeje dělat reklama; foto 13 – Předseda představenstva Rudolf Oberfalcer lže, když tvrdí, že se pivovar neúčastní slevových akcí ve velkých obchodech. Zde je důkaz – DUDÁK Švanda za 6,90 Kč v Kauflandu.; foto 14 – Pivo Ambrosius z Kauflandu – asi ta nejnižší pivní kategorie před slevou za 6,90 Kč; foto 15 – Zakoupené Vánoční balení – Platan 11 %, Ježek 11 %, Páter 11 %, Kounic 11 %, Rychtář Premium, Klášter Premium a Vévoda 11 %. Všechna tato piva patří do pivovarské skupiny Pivovary Lobkowicz a.s. Ve Strakonicích zakoupit dárkové balení místního pivovaru možné nebylo.; foto 16 – Facebook města Strakonice lákal například do Cotton Baru v Českých Budějovicích – tam se ale čepovalo zelené pivo konkurenčního pivovaru Lobkowicz. Lákal rovněž do restaurace Pouzar na Zimním stadionu – tam se zelený strakonický nápoj jako mnohde jinde ale nečepoval; foto 17 – Restaurace Pouzar na Zimním stadionu – tam se zelený strakonický nápoj jako mnohde jinde nečepoval; foto 18 – Cotton Bar v Českých Budějovicích – tam se čepovalo zelené pivo konkurenčního pivovaru Lobkowicz; foto 19 – Výčep Cotton Baru v Českých Budějovicích jasně dokazuje, že dělat reklamu tomuto zařízení v rámci strakonického pivovaru je hloupost a diletantství; foto 20 – Oslava Strakonic a občané města si museli kupovat drahé pivo, u kterého zisky inkasovala neznámá agentura z Tábora; foto 21 – Pivovarská restaurace Starobrna – touto cestou se měly vydat i Strakonice. Stavět se Strakonicích pouze novou vstupní halu s prodejnou za více než 4 miliony je naprostý nesmysl.; foto 22 – Ten, co táhne strakonický pivovar ke dnu. Radní a předseda představenstva strakonického pivovaru Rudolf Oberfalcer.

Autoři a zdroj fotografií: Foto 1 – facebook strakonického pivovaru; foto 2, 20 – facebook města Strakonice; foto 3, 6, 7, 13, 17, 18, 19, 21, 22  – Karel Janský; foto 4 – linkedin.cz; foto 5 – pivovar-strakonice.cz; foto 8 – strakonice.eu; foto 9 – Karel Janský + Muzeum středního Pootaví Strakonice; foto 10, 12 – DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice, a.s.; foto 11 – pivnici.cz; foto 14 – Kaufland; foto 15 – Terno; foto 16 – strakonice.eu.

Zpět na úvodní stránku